Een livestream studio in Utrecht huren.Wat kost het?

Een studio voor je livestream in Utrecht

Wat kost het en wat krijg je ervoor?
Je wil graag een studio in Utrecht huren, voor de livestream van je online evenement. En natuurlijk wil je graag weten, wat het kost om een studio te huren. De kosten voor een livestream studio verschillen enorm.

De prijs voor het huren van een livestream studio in Utrecht begint vanaf eur. 1.750 en kan oplopen tot (ver) boven de eur. 15.000.  En die prijsverschillen vindt je in alle regio’s terug: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag of Utrecht. 

Size matters
Die verschillen in huurprijs ontstaan veelal door de locatie en grootte van de livestream studio. Je huurt een livestream studio van 4 x 4 mtr of een studio van 180 m2. Dat zijn natuurlijk grote verschillen. Daarnaast kun je van vele extra’s gebruikmaken. Alles heeft zijn eigen prijskaartje.

Prijs vergelijken van livestream studio’s
Ben je op zoek naar een livestream studio? Je zult wellicht verschillende offertes gaan opvragen om te vergelijken. We geven je groot gelijk; je wil tenslotte niet teveel betalen voor je livestream evenement.

We maken je het nog makkelijker: Je kunt op deze pagina direct jouw eigen offerte samenstellen. Klik de items van jouw wens aan en je ziet gelijk wat het je kost. Is de prijs interessant voor je? Je kunt bij ons dan gelijk een offerte opvragen.  

 

Kosten, techniek en overige zaken

Naast de kosten voor het huren van een livestream studio, gaat het ook zeker om de techniek. Een livestream of online evenement, draait immers voor 95 procent om de techniek die erachter schuil gaat. In hun zoektocht naar de goedkoopste livestream studio, vergeten veel mensen dat nog wel eens. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: Een livestream is niet een kwestie van een paar Zoom sessies aan elkaar plakken. Er komt veel meer bij kijken.

De kwaliteit van jouw livestream
Wat is het meeste dodelijke voor je livestream evenement? Wanneer je gasten een slechte beeld en geluid kwaliteit krijgen. Het is een van de grootste irritaties van deelnemers aan een livestream evenement. Ook het schakelen tussen de verschillende virtuele break-out kamers is een doorn in het oog van veel menen.

Wist je dat de geluidskwaliteit verschilt tussen een Zoom-sessie en een Vimeo-sessie? Wanneer je iemand in je livestream naar voren haalt, kan de geluidskwaliteit plotseling enorm verslechteren? 

Moderator tijdens een livestream

Schakelen tussen verschillende sprekers en gasten. Wanneer de spreker aan het woord is, kijkt hij of zij dan in de camera? Of kijkt hij dan de betreffende studiogast aan? Livepolls en chats van je deelnemers in beeld brengen. Dat wil je allemaal zelf gaan doen? Ehm, hoe dacht je dat voor elkaar te krijgen?

Het is toch veel prettiger, dat al dit soort zaken, voor je uit handen wordt genomen. Zo kun jij blijven doen, wat je graag wil.

Het is niet voor niets dat er professionele apparatuur voor nodig is, om een livestream in goede banen te leiden. We gaan er maar even van uit dat jij niet over een 4-kanaals of 8-kanaals schakelbord beschikt. En waarschijnlijk heb je ook niet 3 of 4 op afstand bedienbare professionele 4K camera’s op de plank liggen.

Het verschil in aangeboden techniek verschilt ook. Bij verschillende livestream studio’s is er een flinke diversiteit in kwaliteit terug te vinden. Sinds de uitbraak van het coronavirus is de markt voor online evenementen geëxplodeerd. En daarmee is ook het aanbod van aanbieders van livestream studio’s in korte tijd enorm gestegen. Dat maakt het kiezen voor jou er niet gemakkelijker op. Want wie levert, naast de beste prijs ook de beste kwaliteit van jouw livestream?

Deelnemer registratie

Je bent er inmiddels wel uit: Je wil een studio gebruiken voor je livestream in Utrecht. Komt nog een belangrijk punt om de hoek kijken: Hoe regel je de aanmelding en registratie van je deelnemers? Een standaard formulier laten invullen (Naam en email) is niet altijd de meest handige oplossing. Wanneer je een centrale uitzending wilt, waarbij je deelnemers alleen naar 1 persoon kijken, dan kom je er prima mee weg. Maar nu is het programma van je livestream wat complexer:

  • Centrale opening (welkom en een kort praatje)
  • Introductie van je studiogasten
  • Een talkshow setting met video- of presentatie die gedeeld moeten worden aan je deelnemers
  • Deelnemers moeten kunnen chatten en polls invoeren
  • Groepen mensen moeten bij elkaar komen in een virtuele ruimte (parallelsessie)

Vraagje: Hoe ga je dat fixen? Stel het zijn 300 deelnemers, met allemaal hun eigen interessegebied. Je voelt hem al aankomen, nietwaar?

We helpen je met een vlekkeloze aanmelding registratie.

En zoals je hierboven al leest, is het ook belangrijk dat er een draaiboek klaarligt. Een draaiboek is de handleiding van je livestream. Wij hebben al jaren ervaring met het opstellen van een draaiboek. We kunnen je daarbij dan ook prima ontzorgen. 

Evenementenbureau in Utrecht

Wij kennen de markt in Utrecht goed als het op aanbieders van livestream studio’s aankomt. We hebben veel en vaak contact met verschillende aanbieders. We bezoeken verschillende streaming aanbieders. We kijken persoonlijk hoe ze een en ander hebben ingeregeld. En zo weten we ook welke aanbieders aan het criterium prijs/kwaliteit voldoen.

    Ontzorgen van je livestream

    Wij regelen alles vooraf en tijdens de online sessie, zoals;

    • Draaiboek maken, zonder draaiboek loopt iedere sessie op een onoverzichtelijk rommeltje uit.
    • De juiste instellingen in Zoom maken (en dat kunnen er veel zijn….)
    • Bezoekers binnen laten
    • Op het juiste moment sprekers in beeld brengen.
      • (dat is wat anders dan ‘speaker view’), in een discussie of interview. Op die manier blijft het voor de kijker veel interessanter.
    • Het klaarzetten en starten van polls
    • Op het juiste moment de resultaten delen
    • Het onderhouden van de chat
    • Inhoudelijke vragen doorspelen naar de spreker
    • Technische vragen beantwoorden.
    • Filmpjes starten en voor iedereen zichtbaar maken
    • Externe sprekers op tijd binnenlaten en in de startblokken zetten
    • Kijkers indelen voor het gebruik van break-out rooms
    • Groepen in de break-out rooms plaatsen en er weer uithalen

    Hoe ziet een livestream studio in Utrecht eruit?

    Inrichting en indeling

    De livestream studio heeft een oppervlakte van ongeveer 6 x 6 meter. De studio is voorzien van vloerbedekking en kan worden ingericht in verschillende talkshow- of forum-achtige settings. Het unieke van de studio is dat jij als klant, naast de aangeboden settings, vrijwel iedere denkbare inrichting kunt aanvragen.

    De wanden van de studio zijn voorzien van wit geplooid theaterdoek. De wanden worden fraai verlicht in iedere mogelijke kleur. Leuk om bijvoorbeeld jouw huisstijl kleuren te gebruiken! Op verzoek kunnen de wanden ook worden voorzien van zwart theaterdoek of bijvoorbeeld zwart sterrendoek. (zwarte achter- en zijwanden voorzien van kleine witte led lampjes)

    Livestream studio in Utrecht met een zitjes opstelling
    Livestream studio in Utrecht met een talkshow opstelling
    Livestream studio in Utrecht met een panel opstelling
    Livestream studio in Utrecht met een statafel opstelling

    Livestream studio in Utrecht

    Bereken direct wat het kost

    Berekenen, vergelijken, offerte aanvragen

    Hieronder vindt je een livestream studio in Utrecht.  We zijn er persoonlijk voor je langs geweest. Er zijn meerdere grote organisaties inmiddels langs geweest. En allemaal hadden ze dezelfde reactie.

    “Eindelijk eens goed beeld en geluid!”

    Neem hieronder alvast een kijkje. Je ziet gelijk hoe de studio eruit ziet en welke diensten zijn ingegrepen. Geen verrassingen of verborgen lettertjes. Daarnaast kun je ook aanvullende opties kiezen. Je krijgt dan direct een kostenindicatie te zien.

    Heb je meer specifieke wensen? Dan kunnen de uiteindelijke kosten afwijken. Dat heb je nu eenmaal met maatwerk. We proberen je een zo goed mogelijk beeld te geven, van de kosten voor het huren van een livestream studio in de provincie Utrecht.

    Huur livestream studio

    Dagdeel (maximaal 4 uur)

    € 3.200

    Inclusief onderstaande diensten/apparatuur

    Exclusief btw

    Huur livestream studio

    Dagdeel (maximaal 8 uur)

    € 4.200

    Inclusief onderstaande diensten/apparatuur

    Exclusief btw

    Deze Livestream studio is inclusief:

      Beeldverzorging & streaming:

      • 3 x op afstand bedienbare professionele 4K camera
      • Regie unit met 8 inputs (ook voor laptops)
      • Max 6 stuks led-beeldscherm op voet (50″ & 60″)
      • Gebruikmaking van het eigen streaming video platform (onbeperkt aantal kijkers)
      • High speed glasvezel verbinding

      Geluidsverzorging:

      • 4 x Condensator tafel microfoon
      • 4 x Headset of revers microfoon
      • Speakerset in de studio
      • Digitale mengtafel

        Overig:

        • Een compleet uitgeschreven draaiboek voor je livestream
        • Theater verlichting om sprekers uit te lichten
        • Led sfeerverlichting (iedere kleur mogelijk)
        • Studio inrichting naar keuze
        • Koffie, thee, water en frisdrank
        • Audiotechnicus (tevens gastheer)
        • Regie/schakel technicus (tevens gastheer)

        Extra mogelijkheden

        Natuurlijk is er ruimte om jou extra wensen invulling te geven. Hieronder geven we je aan wat er verder mogelijk is:

        • Lunch
        • Moderator service studio per dagdeel – Een ervaren moderator zorgt voor een vlekkeloze interactieve sessie (bv Zoom of MS Teams)
        • Extra uren studio huur inclusief technici (handig, wanneer je meer voorbereidingstijd nodig hebt)
        • Dagvoorzitter per 2 uur uitzending (Zeer ervaren dagvoorzitter met inhoudelijke kennis. Inclusief voorbereidingsgesprek)
        • Deelnemersregistratie (eenvoudig of complex)
        • Livestream website in eigen look & feel (jouw eigen huisstijl als overlay voor je livestream)

        Stel je eigen offerte samen

        Geef je wensen aan en je ziet direct de kosten in beeld, ideaal! Sommige kosten zijn indicatief, deze kunnen bij een uiteindelijke offerte wijzigen. Denk bijvoorbeeld aan de dagvoorzitter.


        Totaal:

        Evenementenbureau 24-7 Events
        Mercury 247 3769 KD Soesterberg
        Telefoon: 085 002 8111
        Scroll Up
        error: Copy beveiliging * De inhoud van deze website is beveiligd | Copy Security * Content is protected !!
        Chat openen
        1
        Neem gerust contact op
        Hi👋
        Kunnen we je helpen?